13 Kasım 2014 Perşembe

ŞİFONYER YENİLEME


              Uzun zamandır evde beni rahatsız eden bir şifonyer vardı. Hangi akla hizmetle aldıysam onu
 Aslında eve alınacak eşyalara hemen karar veremem, çok uzun zaman düşünüp öyle karar alırım ki,
kısa  bir süre sonra sıkılıp eşya değiştirmeye kalkmayayım, pişman olmayayım diye. O yüzden evimdeki tüm eşyalarımı severek, uzun zaman kullanırım ve onlardan kolay kolay da vazgeçemem.
 Eşyalar, bilhassa eski eşyalar bana çok anlamlı gelir, onlarda ne yaşanmışlıklar vardır... gerçi benim
şifonyerim çok eski değildi de,  ben beğenmedim. Tam olarak hatırlamıyorum ama galiba onu bana,
 aldığım başka  bir mobilyanın yanında hediye diye verdiler :))  Bakın ben onun şeklini şemalini nasıl
 değiştirdim,  onu istediğim yola nasıl getirdim.


                                             

 Şifonyerin eski hali bu





Öncelikle güzel bir zımpara yaptım, daha sonra astar boya yaptım











Daha sonra, derz  dolgu ile karıştırdığım boyayı uyguladım. Yani chalk paint uygulama yaptım. Bu
 boyama dolgulu oluyor. Üzerine sürdüğüm koyu renk, dolgu aralarına girdi ve eskimiş görünümü 
verdi. ben ilk kez bu boyamayı yaptım, bir daha yapar mıyım bilmem çok zor oldu. Derz donuyor,
 devamlı karıştırmak gerekiyor, pütürlü kalan yerleri iyice ezmeniz gerekiyor,  epey güç bir işmiş. 
Ama sonunda oldu.




Boyanması bitince bazı yerlerini zımpara ile eskittim.

Daha sonra üzerine dalları boyadım.







                                     Zımparalayak eskittiğim yerler bu resimde daha belirgin.









Resimlendirme zamanı... Peçete dekopaj yaptım. Bu desenli peçeteler çok işe yarıyor. Gördüğümde
 belki işime yarar diye almadan edemiyorum. Evde bir koli dolusu, çeşitli peçete var. 





Boyama ve resimlendirme işi bitince balmumu cila ile cilaladım. Bu cila vernik gibi parlak değil,
eskitme çalıştığım için parlak bir görünüm olsun istemedim. İstediğim gibi de oldu.


                                     

             Boyama ve cilalama bitince, zor zahmet bulduğum eskitme kulplarını da taktım.









Veeeee..... bitmiş hali, nasıl ama?

              




                                         













Bu altta gördüğünüz de daha önce aldığım bir çizme kutusu, ben onu eski kot kumaşla kaplamıştım.
 Biraz da süslemiştim.  Şimdi bakıyorum da epeyce de süslenmiş görünüyor:)) İçine kemerlerimi 
koydum, yani kemer kutusu görevini görüyor,
                             
                                            


   Kemer kutusunu da şifonyerin üstüne koydum. Şimdi sıra sizde yorumlarınızı ve görüşlerinizi
bekliyorum. Sevgiyle kalın...

               


4 yorum:

  1. ellerinize sağlık nevin hanım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sizin de yapmış olduğunuz el emekleriniz çok güzel. Bende ayrıca falcılık da var:)) adsız yazanları tanıyorum::))

      Sil

Çeviri