21 Mart 2015 Cumartesi

SEHPA YENİLEME

          Eskiler eskiler eskiler... Yenisini almadan önce bir düşünün. Acaba eskisinden bişeyler
 yapabilir misiniz? Başka şekillerde değerlendirebilir misiniz? Şimdi artık bunun için fikir
 alabileceğiniz bir sürü siteler var ve bu sitelerde yapılışları da anlatılıyor. Az bir bütçeyle;
 sıkıldığınız, değiştirmeyi düşündüğünüz objeleri,  istediğiniz şekle dönüştürebilir, yenileyebilir,
 onlara yeni bir kimlik de katabilirsiniz. İnanın bu çok da zor değil. Biz hanımlar, evin bütçesine bu
şekilde de katkıda bulunabiliriz. Büyüklerimizin söylediği gibi "Para harcanırken, kazanılır".
Yaradılış itibariyle biz hanımlar güzel şeylere daha bir meraklıyız ve hemen güzel olan objelere sahip olmayı isteriz. Her gördüğümüzü beğeniriz, takılar, ayakkabılar, çantalar,  giysiler, makyaj
 malzemeleri bunlar bizim kişisel ihtiyaçlarımızdır. Ya ev aksesuarları? Aman Allahım ucu bucağı
görünmez, bitmez, tükenmez bir yoldur o. Bir sehpa görürüz çok beğenir illaki alırız,  aaaa... bir de
bakarız sehpanın örtüsü uymadı, hadi hemen yeni bir örtü ediniriz, iyi de bu sefer de halıyla uyumlu
değil  "acaba değiştirsem mi?" bir fırsatını bulur, taksitle bir de halı ediniveririz.  "Ah! şu halının
 taksidini bir bitirsem de yeni perdeler çıkmış, hem de benim halımla çok uyumlu..."  Ne ara
yaptıysak, perdeler de değişiverir. Sıra koltuklara mı geldi. " Eee..  Evlendiğimden beri aynı
koltuklar. Yeter, sıkıldım artık yaaa..."  Evet hanımlar gerçekten bitmez tükenmez bu evin ihtiyaçları. Bitse bile yenileri çıkar  bunun da bir moda furyası var ve devamlı değişmekte, bizim gözümüz o
 yeni çıkan ev ürünlerine kayar her daim.:))  Nasıl mı biliyorum?, kendimden  biliyorum:))

         Hal böyle olunca kantarın topuzu kaçıyor, Biz istersek, bu topuzu  derleyip toplayabiliriz.
 Parayı harcarken kazanabiliriz. Para kolay kazanılmıyor ve her zaman da kazanabileceğimiz meçhul.
 Elimizdekilerle birşeyler yapsak, onları değerlendirsek... Artık giymediğimiz kıyafetlerimizi bir kaç
rutuşla modaya uygun  hale getirebiliriz,  evimizdeki eşyaları yeni trend  ürünlere benzetebiliriz.
 Önceleri biraz acemilik yaşarız, yaptıklarımızı elimize yüzümüze bulaştırabiliriz, ama vazgeçmek
yok mutlaka başarıyı yakalayacağız. Ben yaptığım işler için kurs falan almadım, deneye deneye
öğrenmeye çalışıyorum. Yaptım olmadı, bir daha yaptım, bir daha  bir daha... dedim ya, vazgeçmek
yok, sonunda başarıyı yakalayınca, " bunu ben yaptım " demenin keyfini çıkartmak çok çok güzel.
  Daha öğreneceğim çok şey var, boza yapa öğrenicem.

         Şimdi sizinle ahşap boyamaya  ilk başladığım  anlarda yaptığım bir kaç sehpa örneği paylaşmak
 istiyorum. Acemi işi işte, ( sonraları daha güzel boyamalar yaptım, onları da ileride paylaşacağım
sizinle)  Bu resimlerden anlaşılacağı üzere yavaş yavaş elim daha da alışmış ve daha iyi olacağım
inşallah.:))

Bunlar hemen hemen hepimizin evinde var olan eski sehpalardı.


Bir tanesini peçete dekupaj ile bu hale getirdim.


 Diğeri böyle...

 Bir diğeri de yine peçete dekupajla böyle oldu. 


 Şimdi göreceğiniz resimlerde yine aynı tarz eski sehpa takımının parçaları 
Bunlarda da  peçete dekopaj ve çatlatma tekniğini uyguladım. 






 Her parça farklı desenler de oldu, çünkü öyle olmasını istedim, sonuçta her parça ayrı ayrı kullanılacak evime renk katsınlar istedim. Hanımlar keyif bizim keyfimiz, istediğimiz gibi boyayabiliriz, olmadı mı? Zımpara yapar yine boyarız:))

 Ayaklarına da telle eskitme yaptım. 


Bu da eski bir sehpa takımı idi ve ben onlara da bir rutuş yaptım. Peçete dekopaj ve eskitme yaptım. 














Bence bunlar acemice oldu  elim alıştı, güzel gibi görünüyorlar, ama şimdi olsa daha güzellerini yapabileceğimi biliyorum. Çünkü yaptım ve gerçekten daha hoş sehpalar oldu, onları da daha sonra sizlerle paylaşacağım. 


Sevgiyle ve  kalın. 

E-posta Takibi

Çeviri