22 Ocak 2016 Cuma

EVLERE, İŞYERLERİNE BEREKET KUŞLARI

Nuh Peygamber, tufandan sonra Ararat'a (Ağrı dağına) geldiği zaman
3 kuş türünü serbest bırakmış;
Barış için Güvercin, 
Yeni bir çağ için Kırlangıç,
Bereket için Kelaynak kuşunu.
Halk arasında kelaynak kuşlarının soyunun tükenmesi durumunda kıyametin kopacağına inanılır.
Belki de bu yüzden evlerde, işyerlerinde bereket kuşları asmak adet haline gelmiş. 
Ben bu bereket kuşlarını çok seviyorum.
 Bulunduğu mekanlarda bereketi arttırıyor mu bilmem ama, yapım aşamaları  çok eğlenceli, 
bittikten sonra görüntüleri de çok neşe veriyor bana.
  Daha önce de farklı şekillerde bereket kuşları yapmıştım ama bu seferkiler biraz daha değişik oldu.
Sizlerin de beğeneceğinizi umuyorum. 


Öncelikle evde kalan kumaşları renk uyumuna özen göstererek masaya koydum.

 


Hazırladığım kuş şeklindeki kalıba göre kumaşları kestim. 


 Makine dikişlerini çektim, açık bıraktığım yerden içlerine elyaf doldurdum. 


Evde, tuhafiyecilerde satılan oyuncak yapımında kullanılan hazır gözlerden  vardı,
onları da gözlerini oluşturmak için silikon tabancasıyla yapıştırdım.
 Ama gözler yetmedi,


 Bitmiş ilaç kapsülünü buldum.
Aman ne güzel gözleri kendim hazırlayacağım şimdi:))


Kapsüllerin ortaları kestim ve göz şeklinde boyadım
ve bunları da göz şeklinde yapıştırdım.


Bakın ne güzel oldular. 


Bayanlar, dağa, bayıra piknik yapmaya gittiğinizde etrafınıza biraz bakının,
inanın çok ganimet var oralarda.
 Ben bakınmaktan, taş, toprak, kuru dal ve tahta toplamaktan kendimi bir türlü alamam.
Ama mutlaka biryerlerde de değerlendiririm onları.
 İşte daha önce doğadan topladığım kuru dalları bir güzel temizleyip yıkadım ve kuruttum.
Şimdi onlardan faydalanacağım.
 

Daha önce hazırladığım içi elyafla doldurulmuş kalbi sağlam bir  ipe geçirdim.
Kuşu geçirmeden, bir adet kuru dal koydum ki, kuş dalın üzerinde dursun.



Kuşun üzerindeki kavisi doldursun diye bir tane selvi ağacının kozalağından geçirdim.
 E, biraz da koku versin dimi? Koku versin  diye de birkaç tane defne yaprağı  geçirdim.
Görüntüsü böyle oldu.

Hepsi birarada daha güzeller.


Yeni yapılan Tırmanlar Alabalık Üretim Çiftliği Restaurantın perdelerinin aralarına yerleştirdim.
Nasıl ama?






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çeviri